Головна сторінка » Список форумів » Музичні інструменти та звукове обладнання » Лампові підсилювачі.
Лампові підсилювачі.

Доброго вечора,друзі.Давно мене муляє таке питання:лампові підсилювачі то є добре,не дуже,чи вузькопрофільний аудіофільський непотріб?Щоб конкретизувати:2х300 ламповий vs 2x300 транзисторний який був би краще і чому?Решту сетапу берем гіпотетично топ:мікшер MIDAS,акустика L'acoustic,комутація відповідна.Хто дійсно  в курсі що до чого-з нетерпінням чекаю відповіді.Ті,хто не мав практики,але має могутнє "ІМХО"-читають,набираються досвіду,але писати-зась-ваша "авторитетна" версія хіба нашкодить.Дякую.

Скажу одне - при такому сетапі і лямпак має бути не Електроніка. А лампа це круть, і зрозумієш це тоді коли реально почуєш. Більш детально або завтра або по телефону, бо ноут на роботі. Я дотепер шкодую, що колись свою "лампу" продав...

Ви уявляєте скільки має важити такий ламповий підсилювач який дає 2 по 300 ватт. А якщо фірмовий то яка може бути ціна

Senyutovych,якби уявляв,то не питав би.Написав навскидку...О.К,нехай буде 2х100,так питання буде виглядати кошерно?Про ціну так само я нічого не казав.Ціна то є суто суб'єктивна характеристика девайсу...

Конкретніше хтось розпише?

Цікаве питання. Юра вірно підмітив про вагу на 300ват. В колєги були блоки по 200ват на 8-ми 6П3СЕ, то ну ДУЖЕ важкі. 300-та я щось собі і не уявляю.

З лампою в мене більше досвід по гітарно-басовому підсиленні. Хоча і на голос в свій час були пальоні 100-ватні НН-чі (в ВІА "Жайвір" купляли). Потім ще  грав на якихось совкових фабричних. Назви не пам'ятаю вже. Але це все було прив'язано до мікшерів "Елєктроніка ПМ-01".

Тут ще таке: мода і характеристики на звук інші. Зараз всі прагнуть до рівня HiEnd. Колись по верхах було 12 Кгц і всі тішились життям і були задоволені. Лампа додає свої гармоніки, тому в гітарному звуці і залишилась.

Колись було бажання взяти і протестувати лямпак (в колєги ще є), але збився. Поставив для себе що №1 це музика, а вже потім звучання. Можна без кінця експерементувати з акустикою, обробкою, мікрофонами, інструментами, струнами, знімачами, педалями, комбіками, а коли музикою займатися?

P.S. 4 штуки підібраних ламп EL-34, 6V6 (100ват) провідних фірм коштують 60-90$. Їх треба міняти раз в 2-4 роки.

Мій старенький (який я продав) лямпак 2х200 важив в районі 30-40 кг. Носили його вдвох, бо один хіба міг його з місця пересунути...  Юліанович правильно підмітив - лампа дає свої гармоніки і тому забарвлення звуку трошки інше ніж в "сухого" транзистора... 

Звучить лампа м"яко, без товчі... Звук я би сказав - бархатний. Транзистор дає більш тупий звук, як на мене... 

І ще така історія: мій старенький лямпак був на резерві в останній час, так от, зимою при -23 градусах, коли транзистор перемерз так, що навіть стартувати не хотів - запускався і при поданні на вхід якогось сигналу - відразу вилітав в "кліп", поставили на сетап 2х600 (на вулиці) резервний (відключивши вентилятор), то і каву мали на чому загріти і пакувало воно від душі. Лампа - аналоговий прилад, вона має порялний запас (в нас навіть окрема круцька була виведена, для збільшення напруги накалу. То давало неслабий приріст по потужності, але і скорочувало час життя ламп. Використовували лише в крайньому разі!) і досить широкий діапазон. 

А якщо фірмовий то яка може бути ціна

Тезка правильно сказав - ціна фірмового дійсно захмарна. А старий блок(радянський) можна привести до такого ж стану/вигляду як і фірма, але треба мати крутого електронщика під рукою, бо змінити треба буде ВСЕ, крім трансформаторів...

додам 5 коп...

Десь 1989-1992 були в нас блоки на лямпах, здається на Золочівському радіозаводі їх робили.... звучали нормально. Лампа дає свій окрас звуку, а не всюди він потрібен, тому і зараз використовується лампа тільки там де справді це потрібно: гітарні підсилювачі, преампи, дорогі компресори і т.д.

Ну я би наприклад не відмовився на лампі відпрацювати "дворянське" весілля... На залі, можливо, буде правильніше на транзисторі качати...

pete fedyshyn, а десь ще можна їх знайти? Як називалися блоки?

Років із десять назад, теж робив декілька підсилювачів, два на ГУ-50 і два на ГУ-19. Але перед цими було витрачено купу часу на малопотужні, так би мовити руку набивав. Кінці були по 200Вт. Із ГУ-50 - 8 ламп на виході, із ГУ-19 - 6 ламп. Вихідні трансформатори мені мотав наш відомий майстер, який в свій час зробив дуже велику кількість підсилювачів на лампах, пан Іванов. Найкраще звучали ГУ-50. Підсилювачі на ГУ-50 тримав до останнього, лежали роки три в коробках на горищі, але вирішив продати місцевим меломанам музикам. Лампа дійсно дає окрас за рахунок гармонік, але вага і ккд діло не останнє. Тому, як би я не любив лампу і її звук, але ці речі потрібно залишити в минулому. За рахунок нових технологій та розробок, хорошої елементної бази, сучасні напівпровідникові підсилювачі мають ряд переваг над ламповими. Дійсно, доцільне використання лампи на сьогодняшній день, це преампи, гітарні підсилювачі. Просто помітив таку специфіку, у людини психологічно грає велику роль як перше враження та ностальгія, ті згадки про звук які давно залишились в минулому. Але торкнувшись тих приладів у 21столітті, розумієш, що не дарма їх час пройшов, просто ностальгія, не більше.

Так щоб все було феншуйно, то тракт повинен бути повністю ламповий. Тобто мікшер теж. Як воно тепер буде звучати не знаю. Колись в кінці 70-х я чув, але це все було через динаміки 4А-32.

Будь-ласка авторизуйтесь для того щоб залишати повідомлення. Увійти