Головна сторінка » Список форумів » Музичні інструменти та звукове обладнання » Лазер
Лазер

"Не долго музыка играла" -   не довго лазер миготів. Друзі сталася проблема, вчора на халтурі, не контрольоване п`яне тіло під час танців зачепилося ногою за ногу  і збило головою стійку на якій стояв лазер. Одним словом бідна мигалка гримнула з двох мерової висоти разом зі стійкою на асфальт. Вся єлектроніка справна, але купа механічних поломок, відлетів моторчик з редуктором і відклеїлось  на ньому скло. Можливо хто знає,  чи є різниця в тому якою стороною  приклеїти скло до редуктора, чи потрібно його якось регулювати, і чим приклеїти . І як правильно регулювати сам лазер (червоний + зелений), чи зводити максимально в одну точку, чи навпаки, розводити? Буду вдячний за допомогу. Модель лазера TVS S-99.

Привіт. Так треба зводити в одну точку +- кілька міліметрів відхилення допускається. Скло оце - поляризатор, відповідно воно має відповідні властивості і ставити треба його правильною стороною. Найпростіше провірити - ввімкнути лазер і на промінь навести скло - коли малюнок проявиться чіткий і без артефактів, знач тою стороною і ставити. Приклеїти можна і на суперклей, але я завжди ставлю на двукомпонентну епоксидку - хватає швидко і надійно. Потрібно її буквально каплю. Але спочатку треба двигун приклеїти на місце, а тоді скельцями займатися.

Дякую Юрко (DJ VIST) за те що відгукнулись. При спробі поставити редуктор на своє рідне місце виявилось, що вихідний отвір редуктора зовсім не збігається (зміщений відносно центра десь на половину)  з вихідним отвором корпуса ( там де стоїть друге скло). Від такої збірки я прозрів і вирішив доробляти, вірніше перебляти кріплення редуктора. Зробив з можливістю регулювання його як по висоті так і в сторони (раніше редуктор не регулювався) і досить таки надійно прикрутив. Коли все це виставив, як ви і писали, зайнявся склом. Лазер був мені потрібен на вчора, тому всі ремонтні роботи проводив методом тика. Скло також приклеїв на епокситку, супер клеєм не ризикнув, бо тримає він не дуже, а от запороти скло то на раз два. Тільки от не знаю чи приклеїв правильно, я його просто покрутив навпроти лампочки, мені здалось що різниці немає. Тепер сиджу і думаю відривати назад чи ні, бо можна зламати, епокситка, зараза добре тримає. З регулюванням лазерів також не все зрозуміло, я навпаки навмисне максимально розводив точки, мені здалось що воно так і було. Я собі думаю, можливо при регулюванні зняти всі скельця, звести лазери в одну точку, потім поставити скельця назадю. І десь я в інеті вичитав , що краще промінь направляти не в центр скла, а  зміщувати в сторону, ніби то тоді малюнки не такі одноманітні, та  для цього потрібно переклеювати скло, ця інфа варта уваги?  Юрко на скільки я знаю , ви професійно займаєтесь виготовленням лазерів, тому на рахунок регулювання , поправте будьласка де я не прав. На перед вдячний.

А ось та сама інфа:

http://www.slavarik.su/?p=813

Автор статті розводив промені для установки третього променя. На те що малюнки не одноманітні впливає нерівномірність поляризації вихідного скла. То в кожному випадку буває по-різному. В ідеалі різниця відстані між променями має дорівнювати порядка 0.5-1мм, тоді на проекції вони будуть розведені приблизно на  4-5 см. Якщо розвести більше, тоді треба додатково проводити юстирування променів - по потребі розширяти вікно, притирати промені, щоб вони на проекційне (вихідне) скло попадали коректно і не було провалів при повороті редуктора. Промінь світить незмінно, а знайти центр вихідного скла - буває тяжко... (П.С. Якщо воно одне, то ще нормально, а я регулював прилади на 3 вихідних матриці... Майже тиждень з штангенциркулями/лінійками ходив)))

Те що редуктор зміщений, означає, що при падінні конкретно "порвалися" штатні кріплення, хоча по-ідеї редуктор з двигуном мав сидіти на гвинтовому з"єднанні. Те статичне скельце - півпрозора зеркальна матриця, яка в залежності від довжини хвилі та кута попадання променя пропускає або відбиває. Ставиться для того, щоб розміщені під прямим кутом один відносно одного промені попадали у вихідний отвір. Так, зламати можна, але якщо щось то у мене є кілька - можу сперезентувати)) 

Так і є , редуктор сидів на гвинтовому з`єднанні, якщо це можна так назвате, це дві маленькі пластмасові трубочки ( назвемо їх кронштейнами) довжиновжиною приблизно 1см., прикручені однією стороною до низу корпуса, на іншу сторону (з верху) прикручаний шурупами редуктор. При падінні редуктор не повністю відлетів, а частково, із одного кронштейна вирвався шуруп, коли спробував поставити на місце, то все ніби прикрутилось, але виявилось що редуктор зміщений відносно вихідного вікна вниз і в сторону. В тому що він був зміщений і до падіння я впевнений, тому що всі деталі цілі, ну не могло воно по іншому стояти. От і вирішив зробити металеві кронштейни, з продовгуватими отворами для регулювання. Я думаю що з редуктором розібрався , стоїть мертво,але якщо що то можна крутити в любі сторони. Мене цікавить скло, я так зрозумів ви мені пишете про те скло яке стоїть перед редуктором під кутом і виконує функцію скла для зеленого променя і функцію зеркала для червоного. То з тим скельцем все в порядку, воно як і стояло так і стоїть, назвемо його номер 1. Номер 2 - нерухоме, стоїть на вихідному отворі. У мене ж відпало те що крутиться на редукторі, - номер 3.

От і питаю , може зняти скло 2 і 3, для легшого зведення променів? Дякую.

 

Там яка штука. Оте нерухоме, номером 2, то є скло, на яке нанесений малюнок. Воно мусить працювати з склом номер 3, бо 3-тє є свого роду множником малюнків. Вони повинні працювати в парі, там є зміщена фаза поляризації (це можна зрозуміти, коли підставивши третє, рухоме скло, інтенсивність світла падає, ну це до діла не відноситься). Зняти їх можна і навіть треба. Потім для правильного регулювання провести такі дії:

- зняти 2 і 3-тє скло і звести проміння в точку з відхиленням у допуску

- поствити 2-ге нерухоме скло, і перевірити промальовку малюнка, якщо не коректно промальовується, повторити пункт 1

- поставити 3-тє скло на редуктор і перевірити промальовку на відстанях 0.5м, 1м, 5 м. Якщо маюнок чіткий, інтенсивність світла променів в межах допуску то все гуд, якщо ні. повторити регулювання. Перевірити кут установки 3-го скла (при підклейці, може стати на кут 0.5-1 градус від норми, а то не гуд - зображення буде розмиватися)

Юрко (DJ VIST) дуже велике дякую, як будете на Хмельниччині з мене пиво.

Сьогодні намалювалась невеличка халтурка тому буду крутити завтра, потім відпишусь. Знаю що піднадоїв із своїми запитаннями, але ще кілька маленьких уточнень:

 - зняти 2 і 3-тє скло і звести проміння в точку з відхиленням у допуску -- який все таки допуск в мм., і на якій відстані зводити?

Далі всі регулювання проводити в повністю темній кімнаті , чи не суттєво?

Впринципі несуттєво, бо лазерні проміння на невеликих відстанях прекрасно видно і вдень.

Для зведення променів треба поставити екран відразу за вихідним отвором. В ідеалі має бути "ідеально чорне тіло" (матове чорне покриття), яке дуже добре поглинає енергію лазерів і дозволяє досягнути вищої точності при калібровці. Допуск, як я вже писав 0.5-1мм. Він ніде в документаціях не описаний, я його визначив методом експериментів як найоптимальніший сам для себе.

 

П.С. Як буду на Хмельниччині то обов"язково по пивку вдаримо)))

Будь-ласка авторизуйтесь для того щоб залишати повідомлення. Увійти